Det er et reelt spørgsmål. Og det kan være besværligt at svare på. For det er ikke alle virksomheder, som burde investere i reklameartikler, nemlig. I sidste ende handler reklame om omtale. Så det handler mest om dit firma har brug for omtalen. Det kan lyde som et fjollet spørgsmål. Alle virksomheder har brug for omtale, ellers hvordan skal de tjene nogle penge? Men det er ikke alle virksomheder, som har brug for, at alle kender til dem. Nogle virksomheder leder efter meget specifikke kunder. Så nytter reklameartikler ikke spor, hvis det alligevel ikke er din kunder, som ser dem. Men hvis nu du leder efter ordinære kunder, så er det mere end nyttigt. Læs mere med, for forklaring.
Reklameartikler går ud til mængderne
Lad os tage eksemplet med virksomheder, som har et produkt, de kun kan tilbyde andre virksomheder. Så er det ikke det mest nyttigste at bruge alle sine penge på reklameartikler, som for eksempel dukker op på Facebook, hvor alle kan se dem. Der vil det næsten være mere nyttigt at tage ud og besøge de mulige kundevirksomheder og forhandler med dem mere direkte. Eller fokusere sine penge ind på reklamer, som kun kører til visse firmakonferencer. Det handler om at tænke over før man bruger penge og bagefter bruge dem fornuftigt.
Hvis du derimod er et skofirma, så kan reklameartikler give meget bedre mening, fordi der rammer du folk, som kunne blive kunder. Vi har nemlig alle sammen brug for sko. Nu skal du bare gøre opmærksom på, at du eksisterer. Det er nemlig et trængt marked, så der handler det om at råbe lidt højt, så alle kan høre en. Eller i hvert fald råbe højere end alle de andre! Igen, det handler om at finde det bedste sted at investere penge ind i reklamer, så du ikke spilder dine penge. Det handler om at bruge som lidt som overhovedet muligt, så der er størst fortjeneste, ikke den anden vej rundt.
Lav fornuftige reklamer og udnyt dine medarbejdere
Når du nu har en masse mennesker ansatte, så kunne det også være fornuftigt at gøre brug af dette antal. Et sted det giver mening, er at lave en virksomheds specifik nøglesnor til alle dine medarbejdere. Altså en nøglesnor, hvor de kan have deres nøgler om eventuelle firma nøgler, som de så kan gå rundt om halsen med i deres hverdage. Det er en god måde at få dit firma ud i verdenen på. Hvis alle dine medarbejdere går rundt med disse nøglesnore, så stiger sandsynligheden for, at andre folk ser dem, går rundt med din virksomheds navn eller logo. Så vil nogle af dem tjekke jeres firma ud og det kan lede til nye kunder!
Det samme gælder kortholdere i plastik. Hvis du fik lavet dem i virksomheds specifikke udgaver og gav alle medarbejderne en, så vil de sandsynligvis gå med dem i hverdagen og når de er ude og handle. Her kan andre folk se deres kortholdere i plastik og igen, nogle vil måske opsøge jer herfra!